Prikazani svi od ukupno 3 rezultata

Atlas galerija i izlagačkih prostora u Srbiji

Galerijski i izlagački sistem u Srbiji predstavlja ključnu platformu prezentacije i produkcije tekućeg umetničkog stvaralaštva. S obzirom na nepostojanje temeljnog i sistematičnog pristupa zadatoj temi kod nas, postalo je neophodno ispitati složenu oblast vizuelnog stvaralaštva i funkcionisanja galerijskog sistema. U okviru šireg istraživačkog projekta „Programske i poslovne politike galerija i izlagačkih prostora u Srbiji“, autori su definisali, mapirali i klasifikovali galerije i izlagačke prostore u Srbiji čiji se rad finansira sredstvima iz budžeta svih nivoa vlasti. Rezultat je „Atlas galerija i izlagačkih prostora u Srbiji“ – adresar koji vodi korisnika kroz infrastrukturne potencijale i postojeće resurse sistema vizuelnih umetnosti, uz grafičke i tabelarne prikaze koji na slikoviti način prikazuju mrežu galerijskih i izlagačkih prostora kod nas. Dat je i opis istraživanja čiji je Atlas deo, kao i obiman upitnik koji je korišćen u drugoj fazi pomenutog istraživačkog projekta. Svojevrsna baza podataka u vidu Atlasa omogućiće da akteri koji učestvuju u stvaranju i razvoju domaće savremene vizuelne scene steknu uvid u strukturu izlagačkog sistema kod nas, ali će i podstaći i poboljšati komunikaciju između predstavnika scene i time olakšati profesionalnu saradnju.

Muzeji Srbije – aktuelno stanje

Ovaj istraživački projekat nastao je iz potrebe da se sagleda stanje muzejskog rada u svim njegovim značajnim aspektima: muzejski objekti, izlagački prostori, depoi, fondovi, dokumentacija, oprema, ljudski resursi, programska ponuda, posetioci, izdavačka delatnost, odnosi s javnošću, saradnja sa drugim institucijama, struktura budžeta, prioriteti i problemi u funkcionisanju muzeja. Podaci prikazani u ovoj publikaciji zasnovani su na informacijama dobijenim iz upitnika koji su bili prosleđeni svim muzejskim ustanovama. Takođe, tu su i analize stručnjaka za pojedine oblasti, koje su bile predmet istraživanja, potkrepljene statistički obrađenim podacima iz formirane baze o muzejima Srbije. Istraživanje predstavlja doprinos jasnijem sagledavanju problema i potencijalnih rešenja od značaja za muzejsku delatnost u aktuelnom društvenom kontekstu. Na početku publikacije je dat Sadržaj, u okviru publikacije nalaze se grafikoni i tabelarni prikazi, a na kraju je predstavljen upitnik koji je bio distribuisan muzejima.

Programska i poslovna politika galerija i izlagačkih prostora u Srbiji – analiza rezultata istraživanja

„Programska i poslovna politika galerija i izlagačkih prostora u Srbiji – analiza rezultata istraživanja“ predstavlja završnu fazu višegodišnjeg istraživačkog projekta u kojem je učestvovalo troje autora: Dimitrije Tadić, Nina Mihaljinac i Dragana Martinović. Cilj je bio osvestiti probleme u funkcionisanju izlagačkog sistema u Srbiji, podstaći dijalog zainteresovanih aktera i preuzeti korake ka rešavanju prepoznatih problema. Takođe, želja je da ovaj istraživački projekat doprinese otvaranju šireg polja za konstruktivne debate i delovanje u okviru izlagačkog sistema i scene savremenih vizuelnih umetnosti u Srbiji. U okviru završne faze istraživanja, Dragana Martinović daje kvalitativnu i kvantitativnu analizu podataka dobijenih zahvaljujući distribuciji složenog upitnika galerijama i izlagačkim prostorima u Srbiji. Postavljena pitanja se odnose na trogodišnji period rada izlagačkih prostora i galerija (2010–2012), a s obzirom na njihov veliki broj, struktura upitnika prema tematskim celinama osmišljena je tako da olakša njegovo popunjavanje. Na osnovu analiziranih rezultata, može da se stekne uvid u savremene procese i promene na polju vizuelnih umetnosti i izlagačke prakse u Srbiji. Na početku istraživanja dat je Sadržaj, a u okviru istraživanja su prikazi rezultata kroz grafikone.