Схоwинг алл 2 ресултс
Музеји и друштво
Циљ аутора овог истраживања јесте систематска анализа постојећег стања музеја – њихове материјалне и стручне основе, али и утврђивање односа између музеја, као културних и научно-истраживачких установа, и појединих сегмената друштва (школска омладина, радни људи, музејска публика). Аутори најпре приказују историјски преглед настанка музеја у СФРЈ, потом износе статистичке податке о простору, средствима, кадровима и активностима музеја у СР Србији за период од 1968. до 1974. године. Даље, говоре о потреби јачања сарадње између музеја и радних организација на различитим нивоима, као и планског отварања музеја за најшири круг публике, за школску омладину, али и укључивања музеја у наставно-образови процес, што би значило и оснивање службе која би извршавала ову функцију (кустос педагог). Следи сегмент о посетиоцима и публици музеја уз статистичке податке који указују на токове и тенденције у нашим музејима. Истраживање је спроведено кроз анкетирање посетилаца одабраног узорка музеја (посебно у Београду, а посебно у СР Србији), као и интервјуисањем директора тих музеја. На почетку истраживања дат је Садржај, а у оквиру истраживања су табеларни прикази.
Музејска публика у Србији – Анализа истраживања
Овај истраживачки пројекат је спроведен из разлога констатоване неопходности континуираног спровођења систематичног теоријског и емпиријског истраживања музејске публике код нас. У оквиру овог истраживачког пројекта, Драгана Мартиновић је представила анализу резултата анкетног истраживања музејске публике у Србији. Анализа обухвата структуру и карактеристике посетилаца, њихове потребе, однос према самом музеју и културном животу уопште, што све може да утиче на стање у музејским установама, као и на бројност посетилаца. У публикацији су објављени и ауторски текстови чланова експертског тима (кустоси и стручњаци из неколико београдских музеја) који су учествовали у изради упитника, Такође, дате су препоруке и методе за побољшање посете и повећање броја сталних посетилаца, односно за креирање праве музејске публике код нас. На крају публикације представљен је анкетни упитник који су испитаници попуњавали, а у оквиру публикације дати су табеларни и графички прикази резултата истраживања.