Просветни радници – културно образовање и културна партиципација
Ова студија је резултат истраживања сарадње између основних школа и установа и удружења у култури сагледане из угла просветних радника, њихових културних потреба и навика. Аутори су пошли од претпоставке да, уз родитеље, и просветни радници своје културне преференције и праксе преносе, у процесу социјализације, на своје ученике и тиме значајно доприносе обликовању културног капитала и модела понашања школске популације. Као основни закључак анализе издвојио се став да је у овој области потребна одговорна и снажна стратегија умрежавања институција културе и образовних институција, као и пажљиво усклађивање школских програма и понуда. Студија садржи кључне налазе и препоруке за унапређење међуресорне сарадње културе и образовања. Истакнути су и примери добре праксе сарадње установа културе и школа у Европи који креаторима културних и образовних политика у Републици Србији могу бити подстицајни за унапређење сарадње ова два ресора. У оквиру студије налазе се цитати и предлози који долазе од стране самих испитаника, као и табеларни прикази и графикони из којих се могу читати подаци о сарадњи и културној партиципацији. На почетку студије је дат Садржај, а на крају се налази упитник на који су одговарали испитаници, учитељи и предметни наставници 338 основних школа у Републици Србији.
Аутор(и) |
Миланков, Маријана |
---|---|
Коаутор(и) |
Ђорђевић, Јелена, Опачић, Богдана, Субашић, Бојана, Загорац Дејан |
Година издања |
2017 |
Место издања |
Београд |
Издавач(и) |
Завод за проучавање културног развитка |
Године истраживања |
2017 – 2017 |
Места истраживања |
Република Србија |
Језик |
Српски-ћирилица |
Права |
Завод за проучавање културног развитка, Бојана Субашић, Богдана Опачић, Маријана Миланков, Дејан Загорац, Јелена Ђорђевић |